آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ (قسمت دوم)

ابتدا برنامه ویژوال بیسیک را اجراء کنید، سپس پنجره New Project باز می شود در زبانه New بر روی Standard EXE کلیک کنید و سپس گزینه Open را انتخاب نمائید تا وارد محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک شوید.
تعجب نکنید!!! اگر کمی محیط را شلوغ می بینید ولی اصلاً نگران نباشید چرا که همانطور که قبلاً هم گفتم ویژوال بیسیک یک زبان برنامه نویسی شیء گرا و با محیط کاربری ساده است.
در سمت چپ این برنامه و در نوار ابزار General شما ابزارهایی را مشاهده می کنید از جمله ابزار های متن ، برچسب ، تصویر ، دکمه انتخاب ، دکمه ی رادیویی ، تایمر و … که معادل انگلیسی آن ها به شرح ذیل است:
TextBox , Label , PictureBox , Image , CommandButton , OptionButton ….
اگر شما روی هر کدام از موارد بالا دو بار کلیک کنید این اشیاء به روی فرم می آیند و شما می توانید اندازه ، متن ، رنگ ، فونت ، و… را از پنجره شمت راست با عنوان Properties تغییر دهید.
تمرین : (( این تمرین را با دقت انجام دهید ))
یک برچسب (Label) را به روی فرم بیاورید . به طور پیش فرض نام Label1 ظاهر می گردد. جهت تغییر نام این برچسب آن را انتخاب کنبد و در پنجره Priperties مشخصه Caption آن را تغییر دهید. ملاحظه می فرمائید که نام برچسب تغییر کرد اما توجه کنید که در این قسمت تا ۲۵۵ نویسه بیشتر نمی توانید بنویسید.
پس نحوه ی تغییر نام برچسب را یاد گرفتید ؛ سایر اشیاء نیز به همین ترتیب نام گذاری می شوند. مثلاً برای تغییر نام TextBox شما باید مشخصه Text آن را تغییر دهید.
چگونه یک برنامه را در هارد خود ذخیره کنیم؟
این کار بسیار ساده است ؛ برای این کار ( مانند سایر نرم افزار ها ) از منوی File بر روی Save Project کلیک کنید و آن را در مسیر دلخواه ذخیره کنید . ( البته از Save Form نیز می توانید استفاده کنید ولی در آینده که چند فرم ایجاد کنیم بهتر است آن ها را در یک مجموعه ی خاصی ذخیره کنیم که در این حالت Save Project پیشنهاد می شود).
پنجره ی Form Layout :
این پنجره در پائین صفحه و سمت راست قرار دارد و نحوه ی قرار گیری فرم پس از اجراء برنامه را تعیین می کند. می توانیید آن را تغییر دهید و به هر کجا که خواستید هدایت کنید.
پنجره ی پروژه :
این پنجره در بالای صفحه سمت راست قرار دارد. در این قسمت نیز تعداد فرم ها را شما می توانید ملاحظه کنید. همچنین می توانید وارد قسمت کد نویسی یا طراحی فرم شوید. (( توسط شکل های بالای این پنجره ))
نحوه ی اجراء یک برنامه در ویژوال بیسیک :
الف ) فشار دادن کلید F5
ب ) باز کردن منوی Run و انخاب گزینه ی Start
قسمت دوم مجموعه ی آموزشی ویژوال بیسیک به پایان رسید. در قسمت بعدی شما را با انواع داده و معرفی چند دستور آشنا می کنم. در صورتی که سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح نمائید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد