آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶(قسمت سوم)

خوب ، تا کنون با محیط ویژوال بیسیک ، انواع داده ، عملگر ، متغیر و نحوه ی تعریف متغیر آشنا شدید. در این درس شما را با نحوه ی کد نویسی در VB آشنا می کنم :
ساده ترین دستور در ویژوال بیسیک دستور End است. این دستور جهت خروج از برنامه تعریف شده است.
مثال :
وارد برنامه ویژوال بیسیک شوید و از پنجره ی New Project گزینه Standard EXE را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید . به یاد داشته باشید همیشه قبل از ورود به محیط اصلی ویژوال بیسیک همین کار را انجام دهید.
یک CommandButton به فرم خود اضافه کنید. مشخصه ی Name)) آن را به cmdExit تغییر دهید و مشخصه ی Caption آن را به Exit تغییر دهید. ملاحضه می کنید که اکنون CommandButton شما به Exit تغییر کرد. حال روی CommandButton دوبار پشت سر هم کلیک کنید تا وارد پنجره ی کد نویسی شوید. در پنجره ی کد نویسی بین دو دستور :
Private Sub Command1_Click()
End Sub
دستور End را وارد کنید و برنامه را اجرا کنید ( با زدن کلید F5 یا انتخاب منوی Run و سپس Start ) حال روی Exit کلیک کنید ملاحظه می کنید که از برنامه خارج شدید.
می توانید کلید های Shift+F7 را جهت رفتن به مرحله طراحی بزنید.


اکنون که شکل کلی استفاده کد نویسی را یاد گرفته اید چند دستور و تابع دیگر را معرفی می کنم :
برای نمایش داده ها روی فرم و یا کادر تصویر، از متد Print استفاده می شود. در این متد از توابع SPC و TAB برای فاصله گذاری خروجی ها استفاده می شود.
از متد cls برای پاک کردن فرم یا کادر تصویر استفاده می شود. ( کادر تصویر همان PictureBox است )
از تابع یا دستور MsgBox برای نمایش یک کادر پیام استفاده می شود.
برای دریافت داده ها از کاربر، از تابع InputBox استفاده می شود.
چند مثال :
MsgBox “Salam be visual basic khosh amadid !!!”
عملکرد دستور بالا این است که شما وقتی برنامه را اجرا می کنید یک کادر پیام حاوی متن جلوی آن را ملاحظه می کنید که حاوی یک کلید OK است.
InputBox “Yek adad vared konid:”
دستور بالا یک کادری حاوی متن جلوی آن را نمایش می دهد و حاوی یک کادر متن و دو کلید Ok و Cancel جهت گرفتن پاسخ کاربر است.
البته شما می توانید شکل کلی دو دستور بالا را با نوشتن تابع مورد نظر و سپس باز کردن یک پرانتز ملاحظه کنید و عملیات پیشرفته تری انجام دهید. حتی می توانید تعداد کلید ، نوع آیکون و… را در این دو دستور تعییر دهید.
دستور Print : تایپ کنید Print “Ahmad” ملاحظه می کنید که کلمه Ahmad روی فرم چاپ شد.
تذکر مهم :کلیه دستورات بالا باید بین دو دستور پیش فرض ویژوال بیسیک نوشته شود.

اکنون شما می توانید با این چند دستور برنامه های گوناگونی بنویسید. اگر می خواهید که این دو دستور و سایر دستور ها را بهتر و کامل تر یاد بگیرید منتظر مقالات دیگر من باشید. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات مطرح نمائید.

برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ (قسمت سوم

در درس قبل درباره ی محیط ویژوال بیسیک صحبت کردیم . در این درس شما را با انواع داده و چند اصطلاح در ویژوال بیسیک آشنا می کنیم :
انواع داده :

شاهوار دات نت
داده ها به دو دسته عددی و غیر عددی تقسیم بندی می شوند. داده های عددی نیز خود به دو گروه صحیح و اعشاری تقسیم می شوند. داده های غیر عددی شامل داده های منطقی ، رشته ای ، تاریخ و زمان و شیء می باشند.
داده های عددی :
اعداد صحیح (Integer) : اعداد صحیح بدون نقطه اعشاری ، مانند : ۵۶۴ ، ۰ ، ۹۶۵- و ۳۲۶۵۸
اعداد اعشاری (Decimal) : مانند ۹/۷ و ۳۲۵/۲۵۴ - و ۰/۰۰۵
داده های غیر عددی :
مانند String و Variant و Date و Object و Boolean و… که هر کدام برای موارد خاصی به کار می روند که از خلاصه ی این نوشتار خارج است . ( البته در درس های بعدی هر کجا مه داده تعریف کنیم سعی می کنم آن داده را برای شما تشریح کنم )
چند اصطلاح را یاد بگیریم :
متغیر : متغیر مکانی از حافظه است که می توان یک نوع داده را در آن دخیره کرد .
ثابت ها : مقادیری هستند که در برنامه تعریف می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند و مقدار آن ها در طول برنامه ثابت است.
عملگر : برای نوشتن عبارت ها و ترکیب داده ها ، به مفهومی به نام عملگر نیاز داریم. عملگر ها انوع مختلفی دارند مانند عملگر های محاسباتی ، رشته ای ، منطقی و رابطه ای. عملگر های محاسباتی مانند چهار عمل اصلی ریاضی.
چگونه یک متغیر تعریف کنیم ؟
در ویژوال بیسیک برای تعریف متغیر از دستور زیر استفاده می کنیم:
Dim VarName As DataType
که در آن VarName یعنی نام متغیر و DataType یعنی نوع داده.
مثال :
Dim Ali As Integer
Din VB As Object
و … که البته در نام گذاری متغیر ها باید از قوانین خاصی پیروی کرد. فاصله در نام گذاری متغیر ها مجاز نیست.
مثلاً Dim Ali Reza As Integer غلط است چرا که بین دو کلمه Ali و Reza فاصله است.

قسمت سوم هم تمام شد. در قسمت چهارم شما اولین برنامه خود را با ویژوال بیسیک خواهید نوشت.

برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ (قسمت دوم)

ابتدا برنامه ویژوال بیسیک را اجراء کنید، سپس پنجره New Project باز می شود در زبانه New بر روی Standard EXE کلیک کنید و سپس گزینه Open را انتخاب نمائید تا وارد محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک شوید.
تعجب نکنید!!! اگر کمی محیط را شلوغ می بینید ولی اصلاً نگران نباشید چرا که همانطور که قبلاً هم گفتم ویژوال بیسیک یک زبان برنامه نویسی شیء گرا و با محیط کاربری ساده است.
در سمت چپ این برنامه و در نوار ابزار General شما ابزارهایی را مشاهده می کنید از جمله ابزار های متن ، برچسب ، تصویر ، دکمه انتخاب ، دکمه ی رادیویی ، تایمر و … که معادل انگلیسی آن ها به شرح ذیل است:
TextBox , Label , PictureBox , Image , CommandButton , OptionButton ….
اگر شما روی هر کدام از موارد بالا دو بار کلیک کنید این اشیاء به روی فرم می آیند و شما می توانید اندازه ، متن ، رنگ ، فونت ، و… را از پنجره شمت راست با عنوان Properties تغییر دهید.
تمرین : (( این تمرین را با دقت انجام دهید ))
یک برچسب (Label) را به روی فرم بیاورید . به طور پیش فرض نام Label1 ظاهر می گردد. جهت تغییر نام این برچسب آن را انتخاب کنبد و در پنجره Priperties مشخصه Caption آن را تغییر دهید. ملاحظه می فرمائید که نام برچسب تغییر کرد اما توجه کنید که در این قسمت تا ۲۵۵ نویسه بیشتر نمی توانید بنویسید.
پس نحوه ی تغییر نام برچسب را یاد گرفتید ؛ سایر اشیاء نیز به همین ترتیب نام گذاری می شوند. مثلاً برای تغییر نام TextBox شما باید مشخصه Text آن را تغییر دهید.
چگونه یک برنامه را در هارد خود ذخیره کنیم؟
این کار بسیار ساده است ؛ برای این کار ( مانند سایر نرم افزار ها ) از منوی File بر روی Save Project کلیک کنید و آن را در مسیر دلخواه ذخیره کنید . ( البته از Save Form نیز می توانید استفاده کنید ولی در آینده که چند فرم ایجاد کنیم بهتر است آن ها را در یک مجموعه ی خاصی ذخیره کنیم که در این حالت Save Project پیشنهاد می شود).
پنجره ی Form Layout :
این پنجره در پائین صفحه و سمت راست قرار دارد و نحوه ی قرار گیری فرم پس از اجراء برنامه را تعیین می کند. می توانیید آن را تغییر دهید و به هر کجا که خواستید هدایت کنید.
پنجره ی پروژه :
این پنجره در بالای صفحه سمت راست قرار دارد. در این قسمت نیز تعداد فرم ها را شما می توانید ملاحظه کنید. همچنین می توانید وارد قسمت کد نویسی یا طراحی فرم شوید. (( توسط شکل های بالای این پنجره ))
نحوه ی اجراء یک برنامه در ویژوال بیسیک :
الف ) فشار دادن کلید F5
ب ) باز کردن منوی Run و انخاب گزینه ی Start
قسمت دوم مجموعه ی آموزشی ویژوال بیسیک به پایان رسید. در قسمت بعدی شما را با انواع داده و معرفی چند دستور آشنا می کنم. در صورتی که سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح نمائید

برنامه نویسی وسژوال بیسیک۶ (قسمت اول)

مقدمه ؛ (( چگونه یک برنامه بنویسیم و چگونه یک برنامه نویس خوب شویم ؟ ))
چون قصد من آموزش برنامه نویسی شیء گراست و آن هم به آسان ترین روش ( یعنی پرهیز از الگوریتم و فلوچارت ) ، لذا مطالب زیر را به دقت دنبال نمائید ؛ شاهوار دات نت
طرح برنامه برای حل مساله :
روش ما در طراحی یک برنامه شامل سه گام اساسی است :
گام اول : تحلیل مساله
گام دوم : طراحی برنامه
گام سوم: به کار گیری و اجرای برنامه ( شامل کد نویسی و برسی اشتباهات و&#۸۲۳۰ویژوال بیسیک یک زبان شیء گراست و این زبان جزء زبان های گرافیکی ( ویژوال ) محسوب می شود. محیط ویژوال بیسیک نیز ساده است. شما یه راحتی می توانید هر یک از اشیاء موجود را به روی فرم قرار دهید و برای آن هم کد بنویسید. روش کد نویسی نیز به این صورت است که با دابل کلیک کردن بر روی هر شیء شما وارد محل کد نویسی می شوید و می توانید کد دلخواه خود را بنویسید.
برای اینکه یک برنامه نویس خوب هم شوید باید ابتدا مساله را تحلیل کنید ؛ یعنی مثلاً می خواهید یک برنامه بنویسید که دو عدد از کاربر بگیرد و حاصل ضرب آن ها را بگوید ؛
خوب تحلیل این مساله این چنین است :
ما احتیاج به دو کادر Text داریم که کاربر عدد ها را در آن وارد کند ، دو کلید جهت محاسبه و خروج از برنامه و همچنین نوشتن کد صحیح برنامه و اجراء درست آن.
به همین ترتیب شما هم برای نوشتن هر برنامه ای احتیاج به همین کار دارید.
چند اصطلاح در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ و سایر زبان های برنامه نویسی :
متد : متدها سبب می شوند که شیء کاری انجام دهد.
رویداد: رویداد عملی است مه هنگام انجام کاری روی شیء رخ می دهد.
روال رویداد: عکس العمل تعیین شده به صورت کد است که به رویداد پاسخ می دهد.
مشخصه ها شیء را توصیف می کنند.
ویژوال بیسیک برای طراحی و ظاهر برنامه کاربردی و نوشتن کد اصلی دارای محیط IDE است. با انتخاب پروژه از نوع Standard EXE ، محیط ویژوال بیسیک دارای اجزای زیر خواهد بود :
۱- پنجره ی پروژه ۲ – پنجره ی Form Layout 3- جعبه ابزار ۴- پنجره ی مشخصه ها و ۵ – پنجره ی فرم
قسمت اول سلسله مقالات برنامه نویسی به پایان رسید. انشا ا… در قسمت های بعدی شما را با دستورات کد نویسی ویژوال بیسیک آشنا خواهیم کرد.

فلشی که فکر شما را می خواند

شاهوار دات نت

ابتدا این فلش را دانلود نمایید و پس از اجرای آن :

از بین اعداد ۱۰ الی ۹۹ یکی را انتخاب کنید .

دو رقم عدد انتخابی خود را با هم جمع کنید . سپس از کل عدد کم کنید . سمبلی که در جدول ، مقابل عدد جدید هست را به خاطر بسپارید و سپس بر روی گوی آبی رنگ کلیک کنید و خواهید دید سمبلی که شما به آن فکر می کردید را نشان خواهد داد !

مثلا اگر شما عدد ۲۳ را انتخاب کنید ، سمبل عدد ۱۸ جواب شما است :

چون : ۲+۳ برابر است با ۵ و اگر ۲۳ را از عدد ۵ کم کنیم حاصل می شود ۱۸ ..

خودتان امتحان کنید .

البته من راز آن را فهمیدم ، ببینم دیگر چه کسی راز این فلش را تشخیص خواهد داد ؟

The image “http://qsmile.com/qsimages/117.gif” cannot be displayed, because it contains errors. دانلود
حجم : ۱/۰۲ مگا بایت

بازی ماشین سواری

این بازی یک بازی ماشین سواری می باشد که دارای حجم کمی هم می باشد. با اینکه حجم کمی دارد اما دارای صدا می باشد و از گرافیک خوبی هم بهره مند است. این بازی به صورت فلش آماده شده است و حجم آن ۷۰ کیلوبایت است. پیشنهاد می کنم این بازی را حتماً دانلود کنید و از آن لذت ببرید. درست است که ساده است اما سرگرم می شوید.

 حجم : ۷۰ کیلوبایت

» لینک دانلود بازی

ارسال sms بدون درج شماره در گوشی فرد مقابل

مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی اس ام اس شما به صورت ناشناس ارسال شود . در این هنگام چه می کنید ؟
خوب خیلی ها از سرویسهای سایتهای دیگر استفاده می کنند که اشکال این کار اینه که اولا معمولا می بایست این کار را از طریق اینترنت انجام دهید و ثانیا هزینه ارسال هر پیام کوتاه در این روش بسیار گرانتر از هزینه ارسال با موبایل است .
اما امروز ما ترفندی را به شما معرفی خواهیم کرد که این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید با استفاده از موبایل خود پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید.
این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

http://www.tuttoericsson.com/w800/w800.jpg

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و … .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و یک ایمیل دلخواه را وارد نمایید. (مثلا : test@shahvar.net) در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد

اگه کمی فکر کنید به این نتیجه خواهید رسید که قادرید با استفاده از این ترفند به طور مثال آدرسی از شرکت مایکروسافت یا یاهو و یا …. بدهید و طرف مورد نظر رو سر کار بگذارید . (چون احتمالا فرد مورد نظر چنین تصور می کند که این SMS از طرف این شرکتها ارسال شده است ) و یا کلی فکر خفن دیگه که می تونید با استفاده از این ترفند به کار ببرید .