آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

آموزش - دانلود- نرم افزار-ماهواره-اینترنت-برنامه نویسی)

به روز ترین و جدیدترین نوم افزار ها ی مربوط به کامپیوتر-اینترنتو ماهواره-------آموزش نرم افزار و ماهواره -------لیست شبکه ها

برنامه نویسی وسژوال بیسیک۶ (قسمت اول)

مقدمه ؛ (( چگونه یک برنامه بنویسیم و چگونه یک برنامه نویس خوب شویم ؟ ))
چون قصد من آموزش برنامه نویسی شیء گراست و آن هم به آسان ترین روش ( یعنی پرهیز از الگوریتم و فلوچارت ) ، لذا مطالب زیر را به دقت دنبال نمائید ؛ شاهوار دات نت
طرح برنامه برای حل مساله :
روش ما در طراحی یک برنامه شامل سه گام اساسی است :
گام اول : تحلیل مساله
گام دوم : طراحی برنامه
گام سوم: به کار گیری و اجرای برنامه ( شامل کد نویسی و برسی اشتباهات و&#۸۲۳۰ویژوال بیسیک یک زبان شیء گراست و این زبان جزء زبان های گرافیکی ( ویژوال ) محسوب می شود. محیط ویژوال بیسیک نیز ساده است. شما یه راحتی می توانید هر یک از اشیاء موجود را به روی فرم قرار دهید و برای آن هم کد بنویسید. روش کد نویسی نیز به این صورت است که با دابل کلیک کردن بر روی هر شیء شما وارد محل کد نویسی می شوید و می توانید کد دلخواه خود را بنویسید.
برای اینکه یک برنامه نویس خوب هم شوید باید ابتدا مساله را تحلیل کنید ؛ یعنی مثلاً می خواهید یک برنامه بنویسید که دو عدد از کاربر بگیرد و حاصل ضرب آن ها را بگوید ؛
خوب تحلیل این مساله این چنین است :
ما احتیاج به دو کادر Text داریم که کاربر عدد ها را در آن وارد کند ، دو کلید جهت محاسبه و خروج از برنامه و همچنین نوشتن کد صحیح برنامه و اجراء درست آن.
به همین ترتیب شما هم برای نوشتن هر برنامه ای احتیاج به همین کار دارید.
چند اصطلاح در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ و سایر زبان های برنامه نویسی :
متد : متدها سبب می شوند که شیء کاری انجام دهد.
رویداد: رویداد عملی است مه هنگام انجام کاری روی شیء رخ می دهد.
روال رویداد: عکس العمل تعیین شده به صورت کد است که به رویداد پاسخ می دهد.
مشخصه ها شیء را توصیف می کنند.
ویژوال بیسیک برای طراحی و ظاهر برنامه کاربردی و نوشتن کد اصلی دارای محیط IDE است. با انتخاب پروژه از نوع Standard EXE ، محیط ویژوال بیسیک دارای اجزای زیر خواهد بود :
۱- پنجره ی پروژه ۲ – پنجره ی Form Layout 3- جعبه ابزار ۴- پنجره ی مشخصه ها و ۵ – پنجره ی فرم
قسمت اول سلسله مقالات برنامه نویسی به پایان رسید. انشا ا… در قسمت های بعدی شما را با دستورات کد نویسی ویژوال بیسیک آشنا خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد